Felanmälan

HSB tfn: 010 303 23 00, eller: felanmälan.hsb.se

När något inte fungerar 

Föreningen har ingen egen vaktmästare, vi köper tjänster för att avhjälpa fel och för att sköta våra fastigheter.

När något inte fungerar eller går sönder, i gemensamma utrymmen eller i utemiljön, anmäl detta till HSB – förutom i vissa fall, där vi har service- eller garantiavtal, se Särskild felanmälan här nedan.

Uppstår fel inne i din egen lägenhet kan du, på samma sätt, få hjälp från HSB, men du får själv betala vad det kostar. Du kan lika gärna välja att anlita någon annan.

Obs! Varje utryckning utanför normal arbetstid kostar ca 2 500 kr. Om orsaken till felet ligger inom det som du som bostadsrättshavare ansvar för kommer kostnaden att faktureras dig direkt.

HSB sköter byte av namn på dörr och postlåda.

Särskild felanmälan

Vi har servicavtal och/eller garantiavtal med några leverantörer:

Nycklar, låscylindrar och om du låst dig ute

Lås & Nyckel, tfn: 026 - 51 74 01, jour se info på dörren

Bredband och TV

Tele2, tfn: 90 222 eller tele2.se/kundservice

Fel i toakassetter och handdukstork

Riksbyggen, garantianmälan: garantianmalan.gavleborg@riksbyggen.se eller, om akut: på tfn:​ 0771 860 860

Felparkerade bilar

Aimo Park AB, tfn: 0771 – 969 000

Ärenden som hanteras av styrelsen

Vissa ärenden hanteras av styrelsen:

  • Namnändring på postfack och lägenhetsdörr, portkod:
    E-post: styrelsen@engelbrektsgardarna.se eller lämna meddelande i brevlådorna som finns inne i soprummen.