Medlemskap

Som medlem har du en viktig roll i att skapa en trivsam och harmonisk miljö. Här följer några punkter om våra regler och ansvar som hjälper oss att upprätthålla en god gemenskap och trivsel.

Som medlemmar i en bostadsrättsförening delar vi ansvaret för vår boendemiljö. Vi äger och förvaltar gemensamt byggnaderna och marken där vi bor. Genom att följa våra stadgar och trivselregler kan vi alla bidra till att skapa en positiv och välkomnande atmosfär i vår förening.

Ditt eget och vårt gemensamma ansvar

Varje medlem är ansvarig för allt som finns innanför lägenhetens väggar. Om något går sönder i din lägenhet är det ditt ansvar att reparera det och stå för kostnaden.

Det som finns utanför den egna lägenheten, såsom cykelrum, tvättstugor, bastu, sophus och grönytor, äger vi tillsammans. Detta innebär att vi alla har ett gemensamt ansvar för att hålla dessa områden i gott skick.

Skapa trivsel tillsammans

Genom att vi alla hjälps åt kan vi säkerställa en sund och trivsam boendemiljö. Det är viktigt att vi alla känner ansvar för våra gemensamma utrymmen och kostnader. Låt oss tillsammans se till att det känns trevligt och tryggt att bo här.

Tack för att du bidrar till en positiv och trivsam atmosfär.